Vývoj hry má jistou spojitost se Slovenskem. Během studia a shromažďování podkladů narazil vývojář hry a spoluautor série, Patrice Désiletse, na příběh tajného spolku vrahů (hašašínů) z Blízkého východu v knize Alamut od slovenského spisovatele Vladimira Bartola, poprvé vydanou roku 1938. Nejednalo se o literaturu faktu, ale historický román vyprávějící příběh Hassan-i-Sabbáha a hašašínské sekty, kterou založil. Autor samozřejmě některá fakta převzal z historie, například identitu vůdce sekty nebo to, že hašašíni skutečně sídlili v těžko přístupné horské pevnosti. Například i scéna, kdy asasíni skáčou na příkaz svého vůdce z vysoké věže, aby zastrašili křižáky a ukázali, že se nebojí ani smrti (což byl klam, neboť skákali do kup sena, což křižáci neviděli), byla inspirována touto knihou.