Máme více důkazů a stále více pochybností o ruském masakru v Buči

https://www.infovojna.bz/article/zasadne-stanovsko-ruska-na-pode-obse-ku-klamtvam-a-provokaciam-ukronacistov-v-buci-bolo-vsetko-inak-rovnake-falosne-obvinenia-sirila-nacisticka-propaganda-proti-sovietskym-vojakom

https://www.infovojna.bz/article/video-vojensky-analytik-a-byvaly-hlavny-zbrojny-inspetor-osn-scott-ritter-pravda-o-maskre-v-meste-buca-je-vonku-ale-mozno-je-prilis-nepohodlna-na-to-aby-bola-objavena

https://www.infovojna.bz/article/video-o-masakre-civilistov-v-meste-buca-a-ocividnej-manipulacii-toho-co-sa-tam-udialo

Před pár dny se v médiích živě diskutovalo o otázce – kdo zařídil masové vraždy v Buči? V té době byla většina médií nakloněna akcím ruské armády. Některá fakta však nyní dřívější závěry zpochybňují.

Jádrem celé záležitosti je, že z masakru v polovině března byla obviněna ruská armáda, ale většina civilistů byla zabita poté, co se jednotky stáhly z Buči.

Maxar Technologies tehdy poskytla snímky, které byly důkazem masakru. Maxar Technologies má několik satelitů (modely WorldView-1 32060, WorldView-2 35946, WorldView-3 40115, GeoEye-1 33331). Celkem se pohybovaly tři satelity. Satelity se začaly pohybovat 19. března, ale žádný z nich neměl trajektorii nad Bučou (viz video níže). Můžeme tedy dojít k závěru, že z těchto satelitů nebyly žádné informace o masakru v Bučou.

Každý si dobře pamatuje, že přeci jen byly satelitní snímky. Nabízí se otázka – kdy byly pořízeny? The New York Times zveřejnil snímky mrtvých lidí. Na snímcích jsou následky lijáku (liják probíhal od 31. března do 1. dubna). Můžete se také podívat na pozici stínů (oproti 19. březnu a 28. únoru). Stíny a čas se shodují, pouze snímek z 19. března nebyl pořízen 19. března, ale byl pořízen 1. dubna. Specialisté také pomocí programu SunCalc porovnávali úhly deklinace Slunce nad obzorem, které se také shodovaly. Studii provedl tým specialistů OSINT a GEOINT. Specialisté dospěli k závěru, že snímek nebyl pořízen 19. března, ale 1. dubna v 11:57 GMT.

Pokud se podíváme na článek The New York Times , můžeme si všimnout, že první fotografie z Buči byly pořízeny mezi 9. a 11. březnem. V té době bylo území pod kontrolou AFU. Uvádí také, že Rusové obsadili město 11. března. Podle zprávy Institute of War však Rusové nekontrolovali jih města od 9. do 11. března. Je třeba také upozornit na prohlášení generálního Štábu Ukrajiny na Facebooku 10. března, který zní „nepřítel se snaží prolomit obranu ukrajinských obránců v oblastech Poliske, Kukhari, Zhovtneve, Andriyivka, Kopyliv, Motyzhyn, Buzova, Horenychi, Buča, Demydiv a blok Kyjev“. Dále Institute of War ve svém příspěvku na Facebooku z 11. března, uvádí, že všechny pokusy ruské armády o dobytí Buči selhaly.

Po sestavení první a druhé části skládačky vznikne obrázek, kdy se ruské jednotky nedopustily skutků, které jsou jim připisovány. Otázka důvěry jedné či druhé straně zůstává otevřená a je pro každého osobní záležitostí. https://www.nejvic-info.cz/mame-vice-dukazu-a-stale-vice-pochybnosti-o-ruskem-masakru-v-buci/

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

Create your website with WordPress.com
Začíname
%d blogerom sa páči toto: